immaster.hu
Általános Szerződési Feltételek
Balázs-Diák Zrt.
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül
iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok
bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem
minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem
utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken
rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján
(https://immaster.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen
ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő
weboldalról: https://immaster.hu/aszf.
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy
szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval
szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség
nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a
Felhasználóval szerződést köt.
- SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Balázs-Diák Zrt.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye):
1138 Budapest, Szekszárdi utca 12/a
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
info@balazs-diak.hu
A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01-09-735636
A szolgáltató adószáma: 32682586-2-41
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és
engedély szám (ha van): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató telefonszáma: +36 20 466 6499, +36 (1) 266-5140,
06 1 486 1971
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: ShopRenter Kft.
Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefonszám: 06704102535 06-1/234-5011 E-mail:
info@shoprenter.hu
Webcím: www.shoprenter.hu
- ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
- A jelen
ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a
magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális
termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A
vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés
nélkül is irányadók.
- A jelen
ÁSZF 2024. április 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi,
illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a
változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban
megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
- Szolgáltató
fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az
azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének
tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen
dokumentumot és az adatkezelési tájékoztatót).
- Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem
köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett
termékek adás-vételével kapcsolatban.
- REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
- A
szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott
valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő
elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt
megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a
szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más
szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett
szerződés alapján kell megítélni.
- A
Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban
tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és
egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a
rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó
károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik
(ha van regisztráció az oldalon).
- MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
- A
megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben
telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak
forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt
áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő
összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos
díjakat. Külön csomagolási költség - nem kerül felszámításra, kivéve ha a
Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.
- A
webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
- Amennyiben
akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az
akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek
eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének
részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
szabályainak.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan
ár kerül a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató
szerződéskötési akarata, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést
azon az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat
visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron
történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem
elfogadni a módosított ajánlatot.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a
szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön
létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses
feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának.
- RENDELÉS MENETE
- Felhasználó
a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció
nélkül is megkezdheti a vásárlást.
- Felhasználó
a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
- Felhasználó
kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor
megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
- Ha
nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár
tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „+/-” ikonra kattint Felhasználó.
- Felhasználó
megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
- Fizetési módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék
futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra,
hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton
teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a
visszaigazoló e- mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni.
Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó
jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
Előreutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a
Szolgáltató bankszámlájára előre utalja, majd az összeg Szolgáltató
bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek)
általa meghatározott módon történő átvételére.
- Szállítási költség (bruttó összegek):
FoxPost csomagautomata: (előre utalás esetén) 1190,- Ft
FoxPost csomagautomata: (utánvét esetén) 1190,- Ft +2% a
vásárlás értékéből FoxPost csomagautomata: (átutalás esetén) 1190,- Ft (Csak
állami intézmények, önkormányzatok, iskolák, óvodák, bölcsődék számára érhető
el ez a fizetési mód.) Sameday futárszolgálat: (előre utalás esetén) 1490,- Ft
Sameday futárszolgálat: (utánvét esetén) 1490,- Ft +2% a
vásárlás értékéből Sameday futárszolgálat: (átutalás esetén) 1490,- Ft (Csak
állami intézmények, önkormányzatok, iskolák, óvodák, bölcsődék számára érhető
el ez a fizetési mód.) Házhozszállítás futárszolgálattal: (előre utalás
esetén): 1890,- Ft
Házhozszállítás futárszolgálattal: (átutalás esetén): 1890,- Ft
(Csak állami intézmények, önkormányzatok, iskolák, óvodák, bölcsődék számára
érhető el ez a fizetési mód.)
Házhozszállítás utánvéttel: 1890,- Ft +2% a vásárlás értékéből
számítva
MPL csomagautomata esetén (előre utalás): 990,- Ft + 3500,- Ft
kezelési költség MPL Posta Pont szállítás (előre utalás): 990,- Ft + 3500,- Ft
kezelési költség
MPL Postán maradó szállítás (előre utalás): 990,- Ft + 3500,- Ft
kezelési költség MPL Házhozszállítás (előre utalás):
0-10 kg: 1990 Ft/db (+ 3500,- Ft kezelési költség)
10-20 kg: 2990 Ft/db (+ 3500,- Ft kezelési költség)
20-40 kg: 5990 Ft/db (+ 3500,- Ft kezelési költség)
* Bútorok, táblák, sporteszközök, nagyobb tömegű (10 kg) vagy
nagyobb méretű (2 m) áruk esetén a szállítási díj egyedi, ezt a visszaigazoló
e-mailben kollégánk jelzi a vásárló felé.
Fenntartjuk a jogot, hogy a termékek szállítási költségeit
mérettől és súlytól függően rendelésenként egyedileg felülbírálhatjuk, amiről a
vásárlóinkat tájékoztatjuk.
A szállítási költség 200 000 Ft megrendelés felett ingyenes,
nagyméretű sportszer, bútor, tábla esetében a szállítás a súly és a távolság
arányában kerül kiszámításra.
- A
fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján
késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek)
minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon
történik a megbízott futárszolgálat munkavégzése szerint.
- Az
adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a
megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy
e- mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
- Felhasználó
a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési
kötelezettsége keletkezik.
- Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési
folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba,
ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során
lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a
mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja
írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni kívánja
Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az
„X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak
folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak
lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását
telefonon, vagy e- mailen.
- Felhasználó
e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.
Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a
visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely
telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- Felhasználó
tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán
automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor
jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a
megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
- A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
- A
megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon,
munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon
kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő
lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton
visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
- Általános
teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított raktáron lévő
termékek esetén 1-5 munkanap, készlethiány vagy egyedi gyártású termék
esetén a visszajelzésben foglalt határidőn belül.
- Az
adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának
átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére
köteles.
- Ha
az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog
vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor
a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A
kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a
fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó
ajánlotta.
- A
Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha
az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől
elállni.
- A
Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
- a
Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
- a
szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -
kellett volna teljesíteni.
- Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti,
mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles
erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által
fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató
köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés
esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
- Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy
amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített
megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést
követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai
alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem
tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a
termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási
költséget (ha van az utánvét díját) (oda-vissza) is érvényesíti a
Felhasználókkal szemben. Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét,
hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe
veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi)
költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a
Felhasználót terheli.
- ELÁLLÁS JOGA
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
- termék
adásvételére irányuló szerződés esetén
- a
terméknek,
- több
termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több
tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott
tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen
kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül
gyakorolhatja.
- Ha
a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási
határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék
kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra
nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
- A
Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében
meghatározott nyilatkozat-minta útján.
- Az
elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
- Fogyasztó
a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
- A
termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a
Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.
- Az
elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli.
- Nem
illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak.
- A
Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
- olyan
termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó
vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan
zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan
termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan
alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek
áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
- olyan
vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy
karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt
csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
- hírlap,
folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
- nyilvános
árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú
szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a
nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott
annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
- Szolgáltató
a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon
belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
- A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
- Fogyasztó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut
üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás
üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel
egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
- Fogyasztónak
írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
megküldenie 14 napon belül.
- Fogyasztó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
- A
fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
- A
Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
- A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem
kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra
vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot
kell figyelembe venni.
- Amennyiben
Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai
úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük
figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő
jelzését. A megrendelt terméket postai úton, személyesen, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató
részére.
- A
Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve
itt érhető el.
- Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a
jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
- Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az
olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár el.
- (Csak akkor alkalmazandó, ha
Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.) Ha a Fogyasztó
a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött
szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig
teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára
megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított
teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés
megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján
kell kiszámítani.
- Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy
köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
- Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben
a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási
nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés
alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés
esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
- A
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A
határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte
előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A
megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ha a
vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a
vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát,
jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
- A
Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
- Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek
szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül
élhet a vásárló az elállási joggal.
- JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés
időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított
minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a
kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó
rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági
jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a
Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó – választása szerint – az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához
igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi
szerződést megszüntetni, ha
- a
vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte
azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli
üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt
teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás
megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a
teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az
adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét,
vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn
belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja
az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja
megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak
bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a
szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani
mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés
szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló
észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó
közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy
kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a
vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru
visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi
szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba
felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy
kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését
vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak
összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó,
valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó
kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó
döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a
szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a
Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti
meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a
szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg. Ha a Fogyasztó az adásvételi
szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott
áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a)
a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a
vállalkozásnak az érintett árut; és
b)
a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a
Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint
az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét? Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles
a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
(vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel
rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig
érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi
szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott
időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a
vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással
kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
- két
évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
- két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás
esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági
igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
- Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági
jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye
alapján?
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a
kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Kivel
szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági
jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban
együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen
határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági
igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
- Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági
igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában
fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól? A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy
●
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve
hozta forgalomba, vagy
●
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba
hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
● a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A
gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a
vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt
termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)
- Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.
- Fogyasztót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A
jótállás időtartama:
- 10
000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén
két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők
elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól
számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő
időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a
Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által
a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást
vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak
okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti,
vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a
kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget
tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő
érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Törekedni kell
a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon
belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot
meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható
időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén,
elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más
módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első
alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer,
hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése
hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a
vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három
alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon
belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás
köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános
forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -
feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás
részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a
harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a
jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási
cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett
vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba
miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét
(például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más
jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
- Szolgáltató
nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható
élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
- Szolgáltató
nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan
károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
- Ha
a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási
jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben
tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos
felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés
vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése
nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
- A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
- Fogyasztó
és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára
nem térhet el.
- A
Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
- A
szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
- A
Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
- A
jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
- Ha
a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni,
álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
- A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság
kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a
kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót
tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A
tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy
a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Szolgáltató
kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek
jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Ha
a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,
jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben
Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a
joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett
írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal
nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy
kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
- Szolgáltató
és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
- Felek
rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik,
karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is
meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a
felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján
a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az
alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan
illetékes.
- Szolgáltató
a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem
alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó
állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos
okokból.
- Szolgáltató
– az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő
feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával,
lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési
helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a
készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának
helyével kapcsolatos okok miatt.
- Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
- PANASZKEZELÉS RENDJE
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
- Szolgáltató
célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő
teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak
mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével
kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél
útján is közölheti.
- Szolgáltató
a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak
egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
- Az
írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben
igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett
jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató,
és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékoztatjuk,
hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános
alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
- A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi
hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a
fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
- A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető
testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető
testület neve
|
Békéltető
testület székhelye, címe
|
Illetékességi
terület
|
Budapesti
Békéltető Testület
|
Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
|
Budapest
|
Baranya
Vármegyei Békéltető Testület
|
Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu
|
Baranya
vármegye,
|
Somogy
vármegye,
|
Tolna
vármegye
|
Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület
|
Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
|
Borsod-Abaúj-Zemplén
vármegye,
|
Heves
vármegye,
|
Nógrád
vármegye
|
Csongrád-Csanád
Vármegyei
Békéltető Testület
|
Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
|
Békés
vármegye,
|
Bács-Kiskun
vármegye,
|
Csongrád-Csanád
vármegye
|
Fejér
Vármegyei Békéltető Testület
|
Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
|
Fejér
vármegye,
|
Komárom-Esztergom
vármegye,
|
Veszprém
vármegye
|
Győr-Moson-Sopron
Vármegyei
Békéltető Testület
|
Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
|
Győr-Moson-Sopron
vármegye,
|
Vas
vármegye,
|
Zala
vármegye
|
Hajdú-Bihar
Vármegyei
Békéltető Testület
|
Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
|
Jász-Nagykun-Szolnok
vármegye,
|
Hajdú-Bihar
vármegye,
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye
|
Pest
Vármegyei Békéltető Testület
|
Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
|
Pest
vármegye
|
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói
jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az
ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület
a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető
jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács
az ügy érdemében
- kötelezést
tartalmazó határozatot hoz, ha
- a
kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a
kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt –
a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás
kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a
békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
- a
vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és
a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a
kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a
kétszázezer forintot, vagy
- ajánlást
tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás
kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem
ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem
nyilatkozott.
- Az
online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő
határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - az Fgytv. 20. §-ában
meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével - valamennyi
vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett
békéltető testület eljárhat.
- A
Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési
platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel
az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig
bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon
keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
- A
vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az
ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület
számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013.
május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az
online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított
képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes
meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított
képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
- Amennyiben
a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége
van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben
az alábbi információkat kell feltüntetni:
●
az eljáró bíróságot;
●
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és
perbeli állását;
●
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló
tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
●
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
● a bíróság
döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak
másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- SZERZŐI JOGOK
- Miután
a https://immaster.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a
https://immaster.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő
közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül -
kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az
adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti,
azokat bármely formában tárolhatja.
- A
https://immaster.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal
megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is
csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
- A
Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az
internetes reklámfelületeire.
- Tilos
a https://immaster.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek
adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak
tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a https://immaster.hu weboldalon vagy azok bármely része
módosítható vagy indexelhető.
- A
https://immaster.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a
hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával
lehetséges.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély
nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér
összege képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve
40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői
ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra
hárítja.
- ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő
oldalon: https://immaster.hu/adatvedelem
Budapest, 2024.12.29.
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és
juttassa vissza)
Címzett: Balázs-Diák Zrt., 1138 Budapest Szekszárdi utca 12/a,
info@balazs-diak.hu, +36 20 466 6499, +36 (1) 266-5140
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat
az alábbi termék/ek adásvételére:
Megrendelés időpontja /átvétel időpontja: Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés
esetén):
Dátum: